Det här med att förstå vilken tur man har...

publicerat i Mitt och vårt;
 
Tur att vara frisk, tur att ha en familj som man är älskad av, tur att ha en helt fantastisk och frisk son, tur att ha vänner runt omkring sig som bryr sig om en, tur att vara född i Sverige, tur att ha ett tak över huvudet och en inkomst, tur att fått en sån man som Jonte..
 
idag var jag hos frisören, hans bror satt där och drack kaffe. Han berättade för Jonte att de är från Syrien och att hans brors tre barn är fortfarande kvar Och att han nu försöker få hit dom. Detta fick mig att börja gråta, kan inte ens tänka mig vad han går igenom för att få sin familj till ett tryggt ställe. Tänk att behöva lämna sina barn i ett sånt land för att det är enda chansen de har att få det bättre.
 
Själv har jag inte mått jätte bra sista tiden, alla har vi våra problem, men ibland kanske man måsta stanna upp och kolla på hur bra man egentligen har det! ❤️
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ida:

Så fint skrivet ❤ och jag förstår varför du blev ledsen, jag skulle reagerat precis likadant. Kram

Svar: Konstig värld vi lever i... Kram 💕
Caroline

2:a kommentar, skriven , av Emma:

Fina du! <3

Kommentera inlägget här :